×
De allereerste Coolblue E-commerce Masterclass
  • 12 jul 2017
  • 4 minuten leestijd
Werken bij Coolblue

De allereerste Coolblue E-commerce Masterclass

Tijdens de allereerste Coolblue E-commerce Masterclass nodigden we 50 top-masterstudenten uit om alles te weten te komen over e-commerce. Belangrijk, want zoals Pieter al zei: ‘Als dit er was geweest in mijn tijd, was ik nooit met mijn studie gestopt’. Inmiddels zit de Masterclass erop en vertellen we hier wat de studenten in deze 3 dagen hebben gezien.

De beste keuze voor jou

Woensdag 5 juli stroomden de deelnemers binnen, een tikkie onwennig nog. Coolblue’er Jan trapte de dag af, die in het teken stond van online sales, conversie en bid-management. Oftewel, alles wat komt kijken bij online marketing. Na het praatje van Pieter was het woord aan enkele vrienden van Coolblue. Google, Facebook en Alexander Klöpping namen iedereen mee in hun verhaal en deelden hun beste inzichten over e-commerce met de studenten. Maar naast alleen maar luisteren, staken de studenten ook nog zelf de handen uit de mouwen en gingen ze aan de slag met een toffe case. En hoe werd de dag afgesloten? Ha, bier!

Omring je met mensen die dingen beter kunnen dan jijzelf.

Alexander Klöpping – Internetjournalist
en Oprichter van Blendle

Van bestelling tot product

Na de lezingen van de dag ervoor, werd het tijd voor actie. Busje komt zo, want we gingen op reis naar Tilburg en wierpen een blik op de fysieke wereld van Coolblue. De masterstudenten namen een kijkje in het magazijn, zagen onze pakketjes en hoorden over onze bezorgopties. Coolblue’er Maarten vertelde over de automatisering en logistieke uitdagingen van ons gigantische warehouse.

We verdubbelen ons volume elk anderhalf jaar.

Maarten Baldee – Projectleider Logistics

Roeland Dietvorst zette tijdens zijn lezing niet alleen de masterstudenten, maar ook talloze nieuwsgierige Coolblue’ers op het verkeerde been. We keken mee hoe hij het menselijk brein bestudeert en onderzoekt hoe wij als consument (on)bewust beïnvloed worden. Na een dag vol interessante informatie was het tijd voor ontspanning. Pizza, bier en een mooie Pub Quiz verzorgd door Coolblue’ers Dylan en Daan.

Alles voor een glimlach

De laatste dag stapten we ‘s ochtends op de fiets. We wilden de studenten graag Rotterdam laten zien. Na heftig op de pedalen te hebben getrapt, streken we neer bij Hotel New York. Coolblue’er Annemijn vertelde hier over klantentevredenheid en hoe we dat doorvoeren op onze Klantenservice.

Coolblue’ers Eva en Joost rondden het programma af met een heuse Merkworkshop: hoe doen wij nou alles voor die glimlach?

Met de uitreiking van de enige echte Coolblue E-commerce Masterclass-certificaten, sloten we 3 toffe dagen af. Het was vet en we hebben onwijs veel gelachen. Studenten, tot volgend jaar!

Online marketing is ingewikkelder dan dat het lijkt, het is geen grapje.

Deelnemer Masterclass

Geschreven door:

Lotte

Meer van Lotte

Vertel eens wat leuks

Ongezouten.

Recent Nieuws

Verse Vis.