×
Dit was de E-Commerce Masterclass
  • 02 feb 2018
  • 4 minuten leestijd
Werken bij Coolblue

Dit was de E-Commerce Masterclass

Tijdens de tweede E-Commerce Masterclass leerden  50 top masterstudenten alles over e-commerce. Belangrijk, want zoals Beginbaas Pieter vorig jaar al zei: “Als dit er was geweest in mijn tijd, was ik nooit met mijn studie gestopt.” Hoe zagen die 3 dagen eruit voor de studenten? Dat vertellen we je hier.

Dag 1: de beste keuze voor jou

Woensdagochtend 31 januari stroomden de 50 deelnemers binnen op het hoofdkantoor in Rotterdam. Na een bakje koffie trapte Beginbaas Pieter de Masterclass af met het verhaal achter Coolblue. Coolblue’er Michiel legde alles uit over salesmarketing en toen namen de studenten een blik achter de schermen van het hoofdkantoor tijdens het Rondje van de Zaak.

Na het Rondje van de Zaak deelden Michiel van Coolblue en Leon van Google hun beste inzichten over e-commerce. Met al die informatie achter de kiezen, was het hoog tijd om zelf de handen uit de mouwen te steken. De 50 topstudenten gingen aan de slag met een toffe case, afgesloten met een spannende Nerf battle. En met een biertje natuurlijk.

E-Commerce Masterclass 2018

Dag 2: van bestelling tot product

Busje komt zo, en dat ook op de tweede dag van de Masterclass. We namen de masterstudenten mee naar onze grote schuur in Tilburg. Zo ontdekten ze weer een nieuw stukje van de klantreis. We namen een kijkje in het magazijn en zo konden de studenten onder andere onze slimme pakketjesmachine in actie zien. Ze kwamen alles te weten over automatisering en hoe we logistieke uitdagingen aanpakken, met CoolblueBezorgt en partnerbedrijven.

E-Commerce Masterclass 2018

Na een dag boordevol informatie was het tijd voor ontspanning: pizza, bier en een relaxte quiz met Coolblue’ers Dylan en Jasper.

Dag 3: alles voor een glimlach

De laatste dag stapten we ‘s ochtends op de fiets. Even flink trappen en we stonden aan de Fenix Loods. Daar waren Coolblue’ers Annemijn, Lotte en Jasper aan het woord. Zij vertelden alles over klanttevredenheid en hoe dat concreet wordt aangepakt op de klantenservice en de winkels. Na de middag was het tijd voor een rondje door de nieuwe XXL-winkel in Den Haag. Een nieuw winkelconcept dat de masterstudenten erg beviel.

Hoe doen we als merk alles voor een glimlach? Dat vertelden Coolblue’ers Joost en Eva tijdens de merkworkshop. Met de uitreiking van de enige echte Coolblue E-Commerce Masterclass-certificaten werd het programma afgerond. Zo vlak voor het weekend was het tijd voor het maandelijkse Vrijdagmiddag Vragen Vuur en een laatste borrel. En zo sloten we 3 topdagen mooi af. Veel geleerd, veel gelachen, veel bier: studenten, tot volgend jaar!

Recent Nieuws

Verse vis.