×
Meld je aan voor de Inhousedag van Coolblue
  • 15 aug 2017
  • 5 minuten leestijd
Werken bij Coolblue

Meld je aan voor de Inhousedag van Coolblue

Wat een Assortimentspecialist of Online Marketeer Landing Pages bij Coolblue doet? Dat vertellen we je 7 september tijdens de e-commerce Inhousedag.

Je maakt als (bijna) afgestudeerde wo-student kennis met de commerciële startersfuncties binnen Coolblue, die allemaal één doel hebben: de klant helpen bij het maken van de beste keuze. Als de vraag “Waar ga ik in vredesnaam solliciteren als ik straks dat papiertje op zak heb?” oppopt, hebben wij je alvast een beetje op weg geholpen.

Nancy (Online Marketeer), Stefan (Online Marketeer) en Marjolein (Display Marketeer) waren zelf ooit ook bij een Inhousedag en zijn daarna gestart bij Coolblue in een commerciële startersfunctie. Ze vertellen je waarom jij je moet aanmelden voor de Inhousedag op 7 september.

Online Marketing Inhousedag

Vertel eens: waarom heb je je destijds aangemeld voor de Inhousedag?

Nancy: Op aanraden van een Recruiter bij Coolblue. Ik had in eerste instantie gesolliciteerd als Media Consultant, maar ze adviseerde mij om naar de Online Marketing Inhousedag te komen. Het leek me leuk om een kijkje te nemen bij Coolblue. Dus meldde ik mij aan.

Marjolein: Haha, via mijn zusje. Zij werkt bij Frankwatching Jobs en vertelde me over de Inhousedag. Op dat moment was ik net afgestudeerd en op zoek naar een baan in de (online) marketing. Ik was erg nieuwsgierig naar Coolblue en wilde het bedrijf beter leren kennen.

Stefan: Via een recruitment-website kwam ik bij de Inhousedag van Coolblue terecht. Ik was meganieuwsgierig naar hoe het eraan toe zou gaan bij zo’n grote e-commerce partij en wat de functie Online Marketing precies inhield.

Wat was er zo leuk, interessant en verrassend aan deze dag?

Nancy: De sfeer!  En de enthousiaste presentaties van Coolblue’ers waar we veel vragen konden stellen over werken bij Coolblue en de functie. Maar ook de case, waarbij het ging om een écht online marketing-project, vond ik heel erg leerzaam. En natuurlijk het Nerfgun-gevecht.

Marjolein: Het is een unieke kans om binnen te kijken en te ervaren hoe het er binnen een bedrijf aan toe gaat. Het heeft mij heel erg geholpen bij het maken van een keuze. Je praat met mensen binnen Coolblue die je normaal niet gesproken zou hebben.

Stefan: Ik had zelf nog niet echt een idee wat de functie Online Marketing precies inhield. Tijdens de Inhousedag kreeg ik veel meer inhoudelijke informatie door de presentaties en de case. Daarnaast vond ik de goede en relaxte sfeer die er op kantoor hing verrassend. Iedereen was bereid om wat meer te vertellen over de functie en Coolblue. Zeker toen we het Nerfgun-gevecht deden.

Online Marketing Inhousedag

Heeft de Inhousedag je geholpen bij je sollicitatie?

Nancy: Jazeker. Na de Inhousedag heb ik meteen een brief gestuurd. Door de Inhousedag had ik meer informatie over de functie. Maar ook over Coolblue als bedrijf. Tijdens de borrel op het einde kon ik met veel Coolblue’ers kletsen, dat vond ik ook heel waardevol voor mijn sollicitatie.

Marjolein: Ja, ik had zo’n goed beeld gekregen van de cultuur, de sfeer en de functie, dat ik dacht: dit wil ik doen. Ik werd toen ik had gesolliciteerd gevraagd of ik wilde solliciteren op de functie voor Display Marketeer. Dat leek me wel wat. Je krijgt toch meer informatie dan dat je op de website krijgt of de informatie die je uit een vacature haalt. Ik was beter voorbereid doordat ik tijdens de Inhousedag ook Coolblue’ers inhoudelijk over de functie gesproken had.

Stefan: Echt wel. Door de open en eerlijke sfeer tijdens de Inhousedag wist ik dat ik bij Coolblue wilde werken en dat ik mij er thuis zou voelen. Maar ook omdat ik als net-afgestudeerde meteen mee zou draaien. De verantwoordelijkheid van de functie sprak me heel erg aan. Na de Inhousedag had ik al veel meer geleerd over online marketing. Zonder deze dag had ik bepaalde vragen tijdens mijn sollicitatie niet kunnen beantwoorden.

Online Marketing Inhousedag

Kortom. De Inhousedag is de perfecte dag om kennis te maken met Coolblue én te ervaren hoe het is om een échte Coolblue’er te zijn. Heb je een (bijna) afgeronde master en affiniteit met e-commerce? Meld je aan vóór 31 augustus, neem deel aan de Coolblue Inhousedag in Rotterdam op donderdag 7 september en maak kennis met onze wo-startersbanen.

Marlou Propst
Geschreven door:

Marlou

Meer van Marlou

Vertel eens wat leuks

Ongezouten.

Recent Nieuws

Afgelikte boterhammen.