×
Wat een Service Contract Manager op verjaardagen vertelt dat ze doet
  • 29 sep 2017
  • 5 minuten leestijd
Werken bij Coolblue

Wat een Service Contract Manager op verjaardagen vertelt dat ze doet

Verjaardagen. Hét moment voor ongemakkelijke gesprekken met je mede-gefeliciteerd-met-Els-gasten. En dan volgt al snel de vraag: “Dus, wat doe je eigenlijk?” Onze Service Contract Manager Renée heeft hier altijd een ijzersterk antwoord op. En wat eerst nog abracadabra leek, is opeens een hele toffe functie. Tenminste, dat vinden wij dan.

Wat vertel je op verjaardagen dat je doet?

Serviceafspraken maken met leveranciers en fabrikanten, zodat Coolblue bij spullen die stuk zijn gegaan snel service kan verlenen.

En in Jip-en-Janneke taal?

Als jouw telefoon kapot is, dan zorg ik dat ‘ie snel wordt gemaakt. Dat is toch tof?

En hoe doe je dat dan?

Door strakke afspraken te maken over tijd en geld, weet je wie verantwoordelijk is voor welke betaling en weet je hoe snel alles geregeld moet worden. Dit realiseer ik samen met mijn team door goede servicecontracten te hebben met onze fabrikanten. Ik sta dus best m’n mannetje.

Wat doe je als eerst nadat je je collega’s hebt wakker gezongen?

Heel eerlijk: collega’s zingen mij wakker. Dit is wel zuiver hypothetisch, want ik ben niet echt zo’n ochtendmens. Eenmaal wakker gezongen is het over tot de orde van de dag.

Niet eerst koffie?

Laten we stellen dat ik nooit echt volwassen ben geworden: ik drink geen koffie.

Waar word je echt blij van?

Paarden! En gin-tonic. O ja, kaasstengels zijn ook altijd goed.

Hoe ziet je team eruit?

In totaal zijn we met 8 in het team. Er gaat geen dag voorbij zonder dat mijn collega Merel me niet vervloekt. Iets met snel afgeleid zijn en te hard lachen om mijn eigen grappen. Als Escalatiemanager lost zij escalaties op en zorgt ze dat afspraken worden nageleefd. Ewoud is ook Service Contract Manager en wordt net als ik ondersteund door onze Medewerkers Openstaande Retouren. Zij houden in de gaten of alles goed vervoerd wordt. Als er problemen ontstaan, dan pakken zij dit op. Het is een geweldig team dat keihard werkt om alle retouren en reparaties goed te laten verlopen. Zonder hen zou ik niets voor elkaar krijgen.

Ben je verantwoordelijk voor het beter maken van anderen?

Als coach binnen mijn team zorg ik dat mensen zich zowel op de werkvloer als persoonlijk verder kunnen ontwikkelen. Zeker binnen zo’n jong bedrijf als Coolblue moet je dat erg serieus nemen. Je hebt in deze maatschappij zoveel mogelijkheden, dan is het best lastig om keuzes te maken. Als coach geef je een stukje sturing en probeer je te helpen bij het maken van keuzes. Gelukkig zijn we bij Coolblue heel open en direct tegen elkaar, dus je kan alles zeggen. Hierdoor leer ik als flapuit om ook weer iets genuanceerder te zijn.

Wat was de raarste vraag, tot dit interview toe dan, die iemand over je baan stelde?

Er wordt vaak aan me gevraagd waarom ik met een commerciële instelling geen inkoper wordt. Veel mensen zien mijn functie als stoffig, maar ik vind het onwijs interessant. Op de vraag ‘Maar service is niet heel sexy toch?’ heb ik heel vlot gereageerd met ‘Niet persoonlijk worden hè?’. Gelukkig konden we erom lachen.

Wanneer stuur je me wel of niet naar Werken bij Coolblue?

Nu meteen! Ik zoek nog een Service Contract Manager, want er staat een super leuke vacature open.

Lust je worst?

O jazeker, het zou wel wat minder mogen zelfs.

Wil je ook een goed verhaal op je volgende verjaardagsfeestje? Of gewoon een gave baan? Op Werken bij Coolblue vind je de nieuwste vacatures bij Coolblue.

 

Recent Nieuws

Verse Vis.